۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کانون‌های جدید پشه آئدس در مازندران مهار شد

کانون‌های جدید پشه آئدس در مازندران مهار شد

ساری - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد خبر داد،

فرهاد غلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با پشه از جانب شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها بر همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و ادارات تاکید کرد.

غلامی با اعلام اینکه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب دنگی در استان شناسایی نشده است، تصریح کرد: در پی عملیات شناسایی و تله گذاری پشه آئدس توسط تیم‌های مراقبتی مستقر در شهرستان‌ها، تا کنون علاوه بر رامسر یک کانون پشه آئدس در تنکابن و یک کانون در عباس آباد شناسایی و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست؛ ضمن حفظ آرامش و دوری از نگرانی نسبت به پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی کوشا بوده و با نامساعد کردن محیط تکثیر پشه از سرعت پیشرفت پشه در استان بکاهند و در همین راستا باید مکان‌های انباشت زباله، دپو لاستیک و آب‌های سطحی کانال و برکه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد؛ آخرین اخبار و اطلاعات صحیح و معتبر از سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آدرس www.mazums.ac.ir و سایت‌های رسمی وزارت بهداشت و رسانه ملی دریافت شود.

کد خبر 6176007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
      5 4
      خوبه بد نیست
    • رضا ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
      2 0
      من عباس ابادم چیرو بهداشت و رعایت کنین اینجا پر از باغو گلخونه و رطوبته من خودم گلخونه دارم خودم پشه رو دیدم خیلی وقتم هست دولت باید سمپاشی رو تو کل شهرستانها اجباریکنه تا ریشه کن بشه من سم بزنم باغ بغلی نزنه چه به دردمیخوره باید بودجه بزاره سم در اختیار مردم بزاره